Efektivní e-shopy
I přes popularitu sociálních sítí, jako jsou Facebook a Twitter, je e-mailový newsletter stále jedním z nejúčinnějších marketingových nástrojů, které jsou dnes pro malé firmy k dispozici. Newslettery jsou snadným a velmi nákladově efektivním způsobem, jak zůstat v kontaktu se svými klienty a potenciálními zákazníky.
E-maily s newslettery jsou zasílány v pravidelných intervalech , tak aby vaše publikum bylo informováno o nejnovějších zprávách, událostech nebo aktualizacích týkajících se vaší firmy. E-mailové newslettery mohou být například týdenní přehledy nového obsahu, čtvrtletní zprávy o činnosti organizace, propagace nových produktů nebo tipy na jejich efektivní používání. Záměrem je udržovat trvalý vztah s vašimi odběrateli, tak abyste byli neustále v kontaktu, uživatelé měli všechny důležité informace a měli motivaci k angažování na vašem webu.
Je důležité, aby vaše newslettery vynikaly nad ostatními e-maily, které odesíláte a přinášely odběratelům přidanou hodnotu , která jim umožní těšit se na to, že se váš newsletter objeví v jejich doručené poště.

Zde je šest tipů, které vám pomohou vytvořit a odeslat dokonalý e-mailový newsletter pro vaše odběratele:
Než začnete psát a rozesílat e-mailové zprávy, věnujte trochu času plánování.
Čeho se snažíte svým newsletterem dosáhnout? Samozřejmě, chcete komunikovat se svými účastníky a zvýšit míru jejich angažovanosti. Ale předtím než se pustíte do budování svého e-mailového zpravodaje, musíte si odpovědět na tři důležité otázky:
Až budete mít odpovědi na tyto tři otázky, vytvoření e-mailového newsletteru bude hračkou.
Je nesmírně důležité informovat předplatitele, jak často budou od vás dostávat maily. Nikdo se nechce přihlásit k odběru deseti e-mailů denně od stejné firmy. Když se vaši odběratelé zaregistrují, sdělte jim, kolik e-mailů mohou očekávat a jaký obsah budete sdílet. Buďte realističtí. Pokud máte nové aktualizace pouze jednou za měsíc, neposílejte zpravodaj každý týden. Ujistěte se, že svým odběratelům vždy poskytujete relevantní hodnotný obsah a nikoli spam .
Jakmile se rozhodnete pro frekvenci odesílání, držte se jí. Ujistěte se, že publikujete pravidelně, aby vaše publikum vědělo, co mohou očekávat a kdy. Také byste měli mít na paměti, kdo je vaše publikum a jaký obsah je pro ně zajímavý. Můžete dokonce segmentovat své seznamy kontaktů a odesílat přizpůsobený relevantní obsah konkrétním odběratelům.
Protože budete pravidelně posílat e-maily s novinkami, budete chtít, aby měly jednotný vzhled . Vyberte šablonu, která se shoduje s typem obsahu, který chcete publikovat. Budete posílat fotografie nebo videa? Budete se více zaměřovat na text? Každý z těchto účelů má specifické požadavky na vzhled šablony. Vytvořte design šablony tak, aby odpovídal vaší značce - přidejte loga a barvy , které používáte v jiných marketingových kampaních. Nyní, když máte „hlavní šablonu“, nemusíte vytvářet nový e-mail pokaždé, když odešlete váš zpravodaj. Jediné, co musíte udělat, je vytvořit kopii šablony a upravit příslušné obsahové bloky.
Až budete mít připravenu šablonu, můžete vytvořit obsah, kterým ji vyplníte. Proveďte to předem, protože tím získáte jasnou představu o tom, kolik obsahu potřebujete vložit do vašich newsletterů, jak rozvrhnout text a kde přidat obrázky.
Plánování obsahu předem vám umožní rozhodnout se, jaký obsah chcete pravidelně sdílet se svými čtenáři. Zde je několik nápadů, co můžete v marketingových e-mailech použít:
Nemusíte vždy vkládat obrovské množství textu, protože buďme upřímní, lidé tolik nečtou. Stačí jen jednoduchý nadpis s několika řádky textu . E-mail s novinkami můžete okořenit přidáním infografiky nebo fotografií, abyste upoutali pozornost čtenáře. Aby byl váš e-mail ještě zajímavější, můžete přidat video, které čtenářům umožní nahlédnout do každodenního života vaší firmy. Nesnažte se nacpat příliš mnoho věcí do jediného newsletteru. Udržujte jej v jednoduchém a snadno čitelném provedení.

Typický uživatel pohlédne na e-mail pouze na okamžik, než se rozhodne jej přečíst nebo smazat. Rozhodujícím faktorem a nejúčinnějším způsobem, jak upoutat pozornost čtenáře, je předmět vašeho e-mailu . Jak nalákat vaše odběratele k otevření newsletteru?
Pro začátek se ujistěte, že předměty vašich e-mailů nejsou nudné. Namísto použití předmětu, jako je „srpnový zpravodaj“, zvažte vtipný popis zajímavého obsahu e-mailu. Můžete také použít personalizaci . Pokud v předmětu oslovíte odběratele jeho jménem, přinese vám to o 29% vyšší míru otevření a o 41% větší míru prokliku. Dalším lákavým způsobem, jak podpořit otevírání e-mailů, je časově omezená výzva v předmětu. Vymyslete způsob, jak vytvořit v odběratelích pocit naléhavosti . Například: Ve vašem e-mailu jsou důležité informace, které si musíte ihned přečíst.
Při vytváření newsletteru používejte i obrázky a videa . Jde o nejrychlejší a nejúčinnější způsob, jak čtenářům poskytnout představu o tom co jim chcete sdělit. Pokud si chcete udržet pozornost čtenářů, je důležité vybrat obrázky a infografiky, které je přimějí k dalšímu čtení, a usnadní jim procházení vašeho obsahu.
Pokud je to možné, začleňte do newsletterů i videa . E-maily obsahující videa mají o 96,38% vyšší míru prokliku.
Je důležité, aby fotografie vyvolaly emoce a ukázaly odběratelům, proč by měli využít právě vašich služeb. Lidé mají rádi vizuální vjemy. Používání obrázků a videí jim může pomoci lépe zpracovávat a uchovávat informace. Nebojte se proto přidat tyto prvky do vašeho zpravodaje.
I přesto že váš newsletter může být spíše informační než propagační formou komunikace, je třeba povzbudit vaše publikum k aktivnějšímu zapojení prostřednictvím výzev k akci . Každý z vašich newsletterů by měl zahrnovat způsob, jak se vaši čtenáři mohou dále angažovat. Můžete povzbudit vaše čtenáře, aby odpověděli na váš e-mail, navštívili váš web, stali se vašimi fanoušky na sociálních médiích nebo dokonce e-mail sdíleli s přáteli.
Pokud se vám podaří udržet pozornost vašich čtenářů až do konce e-mailu, je důležité, abyste jim předložili silnou výzvu k akci (CTA) , která jim řekne, jak dále postupovat. Jednoznačně a jasně řekněte svým odběratelům, co přesně byste chtěli, aby udělali dál.
E-mailový marketing je stále účinný a stejně efektivní jako jakýkoli jiný marketingový kanál.
Dejte lidem důvod, aby se zaregistrovali k odběru novinek a přimějte je, aby chtěli i nadále otevírat vaše e-maily a konzumovat váš obsah.
Udělejte si čas na plánování, než začnete e-maily vytvářet. Vyhrajte si s předmětem, používejte personalizovaný obsah a fráze, které vytvářejí v mysli čtenáře pocit naléhavosti. Nezapomeňte přidat obrázky a videa, která čtenářům dodají další informace. Nezapomeňte váš e-mail zakončit přesvědčivou výzvou k akci, která vašim čtenářům řekne, jak pokračovat dále.
Článek pro nás připravila ve spolupráci digitální agentura PPC Profits, která realizuje SEO, PPC reklamu, emailing, správu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.

10.11.2025
Nově je v systému implementována možnost omezení výběru dopravy na základě rozměrů zboží obsaženého ...
15.11.2024
Představujeme vylepšení v modulu Balíkobot, které vám ušetří spoustu času a zautomatizuje správu obj...
30.07.2024
Provedli jsme systémové aktualizace v souvislosti s platností nové normy Consent V2 pro využívání Cookies.
02.01.2023
Reagovali jsme na legislativní požadavek na úpravu tlačítek při potvrzování objednávky.
Seznamte se
Než objednáte
© 2025 NetSystems [www.netsystems.cz]
Vytvoření demo verze na 30 dní ZDARMA.
Váš e-shop se připravuje.
Na vámi zadanou e-mailovou adresu budou do 2 minut odeslány přístupové údaje k vaší demo verzi e-shopu.
Prosím, přihlaste se do svého e-mailu, kde najdete další podrobnosti.