Vydělávejte více s novým e-shopem!

E-shop systém pro internetové obchodování bez kompromisů.

Vydělávejte více s novým e-shopem

Jak napsat e-mailový newsletter13.09.2019

I přes popularitu sociálních sítí, jako jsou Facebook a Twitter, je e-mailový newsletter stále jedním z nejúčinnějších marketingových nástrojů, které jsou dnes pro malé firmy k dispozici. Newslettery jsou snadným a velmi nákladově efektivním způsobem, jak zůstat v kontaktu se svými klienty a potenciálními zákazníky.

E-maily s newslettery jsou zasílány v pravidelných intervalech , tak aby vaše publikum bylo informováno o nejnovějších zprávách, událostech nebo aktualizacích týkajících se vaší firmy. E-mailové newslettery mohou být například týdenní přehledy nového obsahu, čtvrtletní zprávy o činnosti organizace, propagace nových produktů nebo tipy na jejich efektivní používání. Záměrem je udržovat trvalý vztah s vašimi odběrateli, tak abyste byli neustále v kontaktu, uživatelé měli všechny důležité informace a měli motivaci k angažování na vašem webu.

Je důležité, aby vaše newslettery vynikaly nad ostatními e-maily, které odesíláte a přinášely odběratelům přidanou hodnotu , která jim umožní těšit se na to, že se váš newsletter objeví v jejich doručené poště.

 

Zde je šest tipů, které vám pomohou vytvořit a odeslat dokonalý e-mailový newsletter pro vaše odběratele:

 

1. Vše si důkladně naplánujte předem

Než začnete psát a rozesílat e-mailové zprávy, věnujte trochu času plánování.

Čeho se snažíte svým newsletterem dosáhnout? Samozřejmě, chcete komunikovat se svými účastníky a zvýšit míru jejich angažovanosti. Ale předtím než se pustíte do budování svého e-mailového zpravodaje, musíte si odpovědět na tři důležité otázky:

 

  1. Jak často budete zasílat e-mailový newsletter?
  2. Kdo tvoří vaše publikum?
  3. Jaký typ obsahu budete sdílet?

 

Až budete mít odpovědi na tyto tři otázky, vytvoření e-mailového newsletteru bude hračkou.

Je nesmírně důležité informovat předplatitele, jak často budou od vás dostávat maily. Nikdo se nechce přihlásit k odběru deseti e-mailů denně od stejné firmy. Když se vaši odběratelé zaregistrují, sdělte jim, kolik e-mailů mohou očekávat a jaký obsah budete sdílet. Buďte realističtí. Pokud máte nové aktualizace pouze jednou za měsíc, neposílejte zpravodaj každý týden. Ujistěte se, že svým odběratelům vždy poskytujete relevantní hodnotný obsah a nikoli spam .

 

Jakmile se rozhodnete pro frekvenci odesílání, držte se jí. Ujistěte se, že publikujete pravidelně, aby vaše publikum vědělo, co mohou očekávat a kdy. Také byste měli mít na paměti, kdo je vaše publikum a jaký obsah je pro ně zajímavý. Můžete dokonce segmentovat své seznamy kontaktů a odesílat přizpůsobený relevantní obsah konkrétním odběratelům.

 

2. Vytvořte e-mailovou šablonu

Protože budete pravidelně posílat e-maily s novinkami, budete chtít, aby měly jednotný vzhled . Vyberte šablonu, která se shoduje s typem obsahu, který chcete publikovat. Budete posílat fotografie nebo videa? Budete se více zaměřovat na text? Každý z těchto účelů má specifické požadavky na vzhled šablony. Vytvořte design šablony tak, aby odpovídal vaší značce - přidejte loga a barvy , které používáte v jiných marketingových kampaních. Nyní, když máte „hlavní šablonu“, nemusíte vytvářet nový e-mail pokaždé, když odešlete váš zpravodaj. Jediné, co musíte udělat, je vytvořit kopii šablony a upravit příslušné obsahové bloky.

 

3. Zajistěte kvalitní obsah

Až budete mít připravenu šablonu, můžete vytvořit obsah, kterým ji vyplníte. Proveďte to předem, protože tím získáte jasnou představu o tom, kolik obsahu potřebujete vložit do vašich newsletterů, jak rozvrhnout text a kde přidat obrázky.

Plánování obsahu předem vám umožní rozhodnout se, jaký obsah chcete pravidelně sdílet se svými čtenáři. Zde je několik nápadů, co můžete v marketingových e-mailech použít:

 

  • Podělte se o odborné znalosti prostřednictvím článků a blogových příspěvků
  • Poskytněte svůj pohled na oborové trendy
  • Propagujte nové produkty a poskytujte informace, tipy a triky na používání zakoupených produktů
  • Podělte se o průzkumy a požádejte o zpětnou vazbu
  • Informujte odběratele o nadcházejících akcích a událostech
  • Předveďte výsledky nedávných kampaní a aktivit
  • Vyprávějte příběhy o úspěších vašich zákazníků

 

Nemusíte vždy vkládat obrovské množství textu, protože buďme upřímní, lidé tolik nečtou. Stačí jen jednoduchý nadpis s několika řádky textu . E-mail s novinkami můžete okořenit přidáním infografiky nebo fotografií, abyste upoutali pozornost čtenáře. Aby byl váš e-mail ještě zajímavější, můžete přidat video, které čtenářům umožní nahlédnout do každodenního života vaší firmy. Nesnažte se nacpat příliš mnoho věcí do jediného newsletteru. Udržujte jej v jednoduchém a snadno čitelném provedení.

 

4. Tvořte kreativní předměty e-mailu

Typický uživatel pohlédne na e-mail pouze na okamžik, než se rozhodne jej přečíst nebo smazat. Rozhodujícím faktorem a nejúčinnějším způsobem, jak upoutat pozornost čtenáře, je předmět vašeho e-mailu . Jak nalákat vaše odběratele k otevření newsletteru?

 

Pro začátek se ujistěte, že předměty vašich e-mailů nejsou nudné. Namísto použití předmětu, jako je „srpnový zpravodaj“, zvažte vtipný popis zajímavého obsahu e-mailu. Můžete také použít personalizaci . Pokud v předmětu oslovíte odběratele jeho jménem, přinese vám to o 29% vyšší míru otevření a o 41% větší míru prokliku. Dalším lákavým způsobem, jak podpořit otevírání e-mailů, je časově omezená výzva v předmětu. Vymyslete způsob, jak vytvořit v odběratelích pocit naléhavosti . Například: Ve vašem e-mailu jsou důležité informace, které si musíte ihned přečíst.

 

5. Používejte relevantní obrázky a videa

Při vytváření newsletteru používejte i obrázky a videa . Jde o nejrychlejší a nejúčinnější způsob, jak čtenářům poskytnout představu o tom co jim chcete sdělit. Pokud si chcete udržet pozornost čtenářů, je důležité vybrat obrázky a infografiky, které je přimějí k dalšímu čtení, a usnadní jim procházení vašeho obsahu.

 

Pokud je to možné, začleňte do newsletterů i videa . E-maily obsahující videa mají o 96,38% vyšší míru prokliku.

Je důležité, aby fotografie vyvolaly emoce a ukázaly odběratelům, proč by měli využít právě vašich služeb. Lidé mají rádi vizuální vjemy. Používání obrázků a videí jim může pomoci lépe zpracovávat a uchovávat informace. Nebojte se proto přidat tyto prvky do vašeho zpravodaje.

 

6. použijte správné výzvy k akci (CTA)

I přesto že váš newsletter může být spíše informační než propagační formou komunikace, je třeba povzbudit vaše publikum k aktivnějšímu zapojení prostřednictvím výzev k akci . Každý z vašich newsletterů by měl zahrnovat způsob, jak se vaši čtenáři mohou dále angažovat. Můžete povzbudit vaše čtenáře, aby odpověděli na váš e-mail, navštívili váš web, stali se vašimi fanoušky na sociálních médiích nebo dokonce e-mail sdíleli s přáteli.

 

Pokud se vám podaří udržet pozornost vašich čtenářů až do konce e-mailu, je důležité, abyste jim předložili silnou výzvu k akci (CTA) , která jim řekne, jak dále postupovat. Jednoznačně a jasně řekněte svým odběratelům, co přesně byste chtěli, aby udělali dál.

 

Nedovolte, aby váš newsletter byl jen dalším náhodným e-mailem

E-mailový marketing je stále účinný a stejně efektivní jako jakýkoli jiný marketingový kanál.

Dejte lidem důvod, aby se zaregistrovali k odběru novinek a přimějte je, aby chtěli i nadále otevírat vaše e-maily a konzumovat váš obsah.

 

Udělejte si čas na plánování, než začnete e-maily vytvářet. Vyhrajte si s předmětem, používejte personalizovaný obsah a fráze, které vytvářejí v mysli čtenáře pocit naléhavosti. Nezapomeňte přidat obrázky a videa, která čtenářům dodají další informace. Nezapomeňte váš e-mail zakončit přesvědčivou výzvou k akci, která vašim čtenářům řekne, jak pokračovat dále.

Článek pro nás připravila ve spolupráci digitální agentura  PPC Profits, která realizuje  SEO PPC reklamu emailing správu sociálních sítí správu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.

Novinky & články

Nové tlačítko ODESLAT objednávku

02.01.2023

Reagovali jsme na legislativní požadavek na úpravu tlačítek při potvrzování objednávky.

více


Připravujeme nove legislativní úpravy

01.12.2022

V souvislosti s nařízením EU o slevových akcích

více


Ochrana formulářů Google reCAPTCHA v3

18.08.2022

Přidali jsme možnost nového způsobu ochrany formulářů proti robotů pomocí nástroje Google reCAPTCHA.

více


Nastavení Cookies lišty

01.01.2022

Nové podmínky a možnosti od 1.1.2022

více


Režim OSS (One stop shop)

29.06.2021

Rozšířili jsme e-shop systém o možnost využívat daňový režim OSS pro rozdílné sazby DPH při zasílání zboží do zahraničí.

více


všechny články



ShopSystem výhody

Vyladěný e-shop

Vyladěný e-shop

ShopSystem je nejpropracovanější e-shop systém s funkcemi řešenými do detailů, které oceníte.

Marketingové nástroje

Marketingové nástroje

ShopSystem obsahuje veškeré marketingové nástroje, které jsou aktuálně k dispozici.

Poradenství

Poradenství

Nenabízíme pouze software, ale i know-how, jak vybudovat úspěšný e-shop.

Podpora

Podpora

Samozřejmostí je dnes technická podpora a pravidelný rozvoj aplikace.

Administrace

Administrace

Perfektní administrace umožňující rozsáhlou a rychlou správu e-shopu je to nejdůležitější.

Grafika

Grafika

Na grafiku klademe velký důraz. Nabízíme moderní šablony nebo možnost individuálního vzhledu.

Hosting

Hosting

Vlastní hostingové řešení je zárukou bezpečnosti, stability a vysokého výkonu.

Souhlas s použitím souborů cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Další informace
Souhlasím s použitím všech souborů cookies.
Odmítnout, využívat pouze technické cookies.