Vydělávejte více s novým e-shopem!

E-shop systém pro internetové obchodování bez kompromisů.

Vydělávejte více s novým e-shopem

Efektivnější nadpisy PPC15.04.2020

Nadcházející ekonomická krize, způsobená pandemií koronaviru, bude mít pravděpodobně sáhodlouhé důsledky, jejichž dopad a rozsah je v současné době jen velmi těžké odhadnout. Každopádně, složitá finanční situace a neochota lidí utrácet povede i ke snížení tržeb a konverzních poměrů online obchodníků, kteří zatím nebyli koronavirovou krizí zasaženi tak, jako ostatní odvětví. V této situaci je velmi důležité, soustředit se na co nejvyšší efektivitu PPC reklamy, abychom udrželi ROAS v pozitivních hodnotách. Jednou z cest jak toho dosáhnout jsou efektivní nadpisy PPC reklam.

 

Nadpis je první (a leckdy také poslední) částí reklamy, kterou si uživatel přečte

 Nadpis PPC reklamy je prvním vjemem, který váš potenciální zákazník ve výsledcích vyhledávání uvidí. Právě nadpis určuje, zda návštěvník bude pokračovat v prohlížení vaší reklamy či ne. Ve skutečnosti většina uživatelů při prohlížení výsledků vyhledávání čte pouze nadpisy, a pokud si nezískají jejich zájem, zbytek reklamy ani nečtou. Vaše nabídka může být sebelepší, ale pokud nedokážete potenciální návštěvníky zaujmout již nadpisem vaší reklamy, nikdo si jí nevšimne. Proto je pro úspěch vašich PPC kampaní absolutně nezbytné psát dokonalé nadpisy, které dokážou zaujmout pozornost návštěvníků.

 

Jak psát lepší nadpisy? Začněte u sebe

Jedním z nejjednodušších způsobů, jak zjistit jestli je nadpis reklamy kvalitní či ne, je vyzkoušet si jejich účinnost sám na sobě. Zkuste vyhledat na internetu libovolné klíčové slovo a sledujte, které reklamy vás zaujaly. Přemýšlejte, proč tomu tak bylo a vytvořte si seznam nadpisů, které dokázaly zaujmout vaši pozornost. Analyzujte je a zjistěte, co mají společného.

 

Použijte v nadpisu číslo

Průzkumy ukazují, že nadpisy, které obsahují číslo, pokud možno na svém začátku, dokážou mnohem lépe přitáhnout pozornost čtenářů. PPC reklamy, které v nadpise obsahují číslo, mívají mnohem vyšší počet kliknutí. Ne každé číslo ovšem funguje stejně, lepších výsledků dosahují čísla lichá a ještě lepších prvočísla. Vůbec nejlépe dokáže přitáhnout lidskou pozornost číslo 7, které má "mystický" význam ve většině kultur od starověku až po současnost.

 

Buďte aktuální

Obzvlášť v současné době, která je prosycena strachem z pandemie koronaviru, jsou lidé citliví na jakoukoli zmínku o tomto problému. Pokud proto propagujete zboží, které mohou lidé využít k obraně proti nákaze, zmiňte se o tom v nadpise reklamy. Typickým příkladem mohou být nejen potravinové doplňky a vitamíny zvyšující imunitu a desinfekční prostředky, ale i elektronika, například:

  • "60 palcová televize XYZ - zpříjemněte si život v karanténě"
  • "Chraňte se před koronavirem - vitaminový prostředek zvýší vaši imunitu" a podobně. 

 

Pokud vaše produkty či služby nelze nijak spojit s pomocí a ochranou proti koronaviru, ujistěte alespoň zákazníky, že nákup zboží a doprava od vás je bezpečná.

 

Emoce jsou účinnější než logika  

Při rozhodování, jestli kliknou na vaši reklamu, se lidé rozhodují spíše na základě emocí, než na základě logiky.

Nespočet vědeckých studií zkoumajících principy rozhodování ukázalo, že lidé jsou většinou iracionální a budou se více zajímat o něco, co v nich vzbuzuje emoce.   Emoce, jako jsou, hněv, závist, chamtivost nebo strach, by se na první pohled mohly zdát jako špatné pro použití v PPC reklamě, protože jsou negativní, ale bohužel jsou to také velmi účinné spouštěče. To je také důvod, proč jen zřídka čteme v novinách „pozitivní“ titulky. Cílení na negativní emoce zákazníků je velmi účinným způsobem, jak přilákat jejich pozornost. Je však potřeba dávat bedlivý pozor, abyste to nepřehnali a váš titulek nebyl příliš manipulativní. Na takové přehnaně manipulativní nadpisy mohou být někteří lidé citliví a mohou je naopak odradit.

 

 

 

Používejte otázky

Nadpisy ve formě otázky podvědomě povzbuzují touhu čitatelů získat odpověď. Nikdo nemá rád otázky, které zůstanou nezodpovězeny. Tento způsob přilákání pozornosti čtenářů se používá v reklamě a žurnalistice již po staletí. Nadpisy jako:

  • Jaké jsou nejlepší prostředky na hubnutí?
  • Chcete utratit méně za elektřinu? Řekneme vám jak
  • Jsou vaše vlasy zplihlé? Šampón XYZ jim dodá objem

vám zajistí pozornost publika.

 

Nabídněte řešení problému

Nabídněte zákazníkovi řešení problému, se kterým se potýká. Pokud zákazníkovi nabídnete řešení jeho potíží jednoduchým a snadným způsobem, získáte jeho pozornost. Jádrem mnoha produktů a služeb je vyřešit nějaký druh problému nebo nabídnout odstranění nějakých potíží a nějakým způsobem optimalizovat život.

Například:

  • Šampón XYZ vyřeší váš problém s lupy jednou provždy
  • Podložka pod myš ABC - dejte sbohem bolavým zápěstím

 

Nadpis by měl obsahovat klíčové slovo

Jednou z nejúčinnějších metod získání pozornosti je použít v nadpisu klíčové slovo, které uživatel hledá. Můžete toho dosáhnout tím, že rozdělíte vaši reklamní kampaň do mnoha reklamních sestav, z nichž každá bude obsahovat jedno klíčové slovo, které bude obsaženo jak v nadpise, tak v textu PPC reklamy. Pokud však máte klíčových slov velké množství, může to být nadlidský úkol. Mnohem jednodušší je v takovém případě využití dynamických inzerátů, pomocí kterých můžete na konkrétní místo v nadpise či textu PPC reklamy vložit proměnou, na místo které se doplní klíčové slovo, které uživatel zadal do vyhledávače.

 

Neslibujte nic, co nedokážete splnit

Ať už uděláte jakkoli přitažlivý nadpis, vždy a za všech okolností dbejte na to, aby nadpis a text PPC reklamy nesliboval něco, co návštěvník po kliknutí na vstupní stránce nenajde. V takovém případě totiž může získat dojem, že jeho očekávání nebylo naplněno a vaši stránku okamžitě opustí. Vy tak nejen zbytečně přijdete o peníze za kliknutí, ale navíc poškodíte své skóre kvality. To má za následek zhoršení umístění vaší PPC reklamy ve výsledcích a vyšší cenu za proklik. Pokud tedy vaše PPC reklama slibuje "pánské běžecké boty značky XYZ", měl by se zákazník dostat po kliknutí přímo na stránku konkrétního produktu, nikoli na titulní stránku e-shopu s obuví.

 

Aktualizujte své PPC reklamy s ohledem na pandemii COVID 19

Současná situace si vyžaduje velké množství různých opatření. Uzavření hranic, omezení provozu v některých továrnách a další problémy mohou vyvolat omezenou dostupnost některých typů zboží. Důkladně proto revidujte své PPC kampaně a pozastavte reklamy na produkty, které v současné době nejsou dostupné, nebo si nejste jisti, zda dokážete objednávky v dostatečném objemu vyřídit. Stejně tak je zbytečné utrácet peníze za reklamu, která propaguje výdejní místo, nebo kamenný obchod, které jsou díky nouzovému stavu uzavřené.

 

Psaní nadpisů, které dokážou přitáhnout zájem potenciálních zákazníků, zajistí vašim PPC reklamám větší efektivitu a pomůže vám překonat současnou krizi. Vždy však dejte pozor, aby obsah nadpisu korespondoval se zbytkem reklamy a s obsahem vstupní stránky. Tak totiž dosáhnete nejen zvýšení CTR, ale i lepšího konverzního poměru.

 

Článek pro nás připravila ve spolupráci digitální agentura  PPC Profits , která realizuje  SEO PPC reklamu emailing správu sociálních sítí správu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing .

 




Novinky & články

Nové tlačítko ODESLAT objednávku

02.01.2023

Reagovali jsme na legislativní požadavek na úpravu tlačítek při potvrzování objednávky.

více


Připravujeme nove legislativní úpravy

01.12.2022

V souvislosti s nařízením EU o slevových akcích

více


Ochrana formulářů Google reCAPTCHA v3

18.08.2022

Přidali jsme možnost nového způsobu ochrany formulářů proti robotů pomocí nástroje Google reCAPTCHA.

více


Nastavení Cookies lišty

01.01.2022

Nové podmínky a možnosti od 1.1.2022

více


Režim OSS (One stop shop)

29.06.2021

Rozšířili jsme e-shop systém o možnost využívat daňový režim OSS pro rozdílné sazby DPH při zasílání zboží do zahraničí.

více


všechny články



ShopSystem výhody

Vyladěný e-shop

Vyladěný e-shop

ShopSystem je nejpropracovanější e-shop systém s funkcemi řešenými do detailů, které oceníte.

Marketingové nástroje

Marketingové nástroje

ShopSystem obsahuje veškeré marketingové nástroje, které jsou aktuálně k dispozici.

Poradenství

Poradenství

Nenabízíme pouze software, ale i know-how, jak vybudovat úspěšný e-shop.

Podpora

Podpora

Samozřejmostí je dnes technická podpora a pravidelný rozvoj aplikace.

Administrace

Administrace

Perfektní administrace umožňující rozsáhlou a rychlou správu e-shopu je to nejdůležitější.

Grafika

Grafika

Na grafiku klademe velký důraz. Nabízíme moderní šablony nebo možnost individuálního vzhledu.

Hosting

Hosting

Vlastní hostingové řešení je zárukou bezpečnosti, stability a vysokého výkonu.

Souhlas s použitím souborů cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Další informace
Souhlasím s použitím všech souborů cookies.
Odmítnout, využívat pouze technické cookies.